2011. szeptember 3., szombat

"A boszorkány évszaka" sorozat - bevezető


Ó, drága Ősz, gyümölcsöktől terhes
És a szőlő vérétől pecsétes,
Árnyas fedelem alatt pihenj meg,
Vidám hangod a furulyámmal szóljon
És az év minden lánya táncba fog!
A virágok és gyümölcsök dalát dalold!

William Blake: Őszhöz - saját fordítás

Az ősz a kedvenc évszakom. Mindent szeretek benne: a sárga leveleket, a piros bogyókat, a krizantémok illatát, a gyengülő napfényt és az őszi erdő árnyait. Épp ezért - hátha másokra is ráragaszthatok valamit a bennem lévő túlcsorduló szeretetből ezen varázslatos időszak iránt - gondoltam ki, hogy újra kezdek egy sorozatot itt, a blogomon. A sorozatnak nevet sem kellett sokáig keresnem, hisz az amerikai wicca oldalakon és könyvekben már többször olvastam, hogy ezt az időszakot "a boszorkány évszaka" ("season of the witch") névvel illetik, ez pedig teljesen illik arra, ahogy én gondolok az őszre.
Ebben a sorozatban írni szeretnék minden olyasmiről, ami az ősszel kapcsolatos, de ezen belül is főleg az ekkor eljövő két ünnepre, az őszi napéjegyenlőségre (Mabon) és Samhain-ra fogok - terveim szerint - koncentrálni. Lesz itt szó ezen ünnepek hagyományos szimbólumairól, a velük kapcsolatos szokásokról, hozzájuk illő ételekről, füstölőkről, sőt potpourriktól. Tervezek még mesélni nektek különféle növényekről (pl: alma, őszirózsa, tök, stb.) és azok varázslatos hatásairól. Meditációkat is kerestem már elő és rituálékat, de még néhány varázslatot is őrzök a tarsolyomban. Csak legyen időm ezt mind lefordítgatni....
Emlékszek, hogy mikor májusban tartottam azt a kis mini-közvélemény kutatást, senki nem mutatkozott kíváncsinak több információra a szabbatokról. Most ezzel a sorozattal az is a céljaim közé tartozik, hogy megmutassam mindenkinek, hogy milyen jó móka is megismerni ezeket a különleges időpontokat - különösképpen az őszieket. A sorozat mától indul, és november elsejéig fog tartani. Ez alatt a szűk két hónap alatt igyekezek majd annyi tudást megosztani veletek az őszről, amennyit csak időm engedi!

Remélem nem én vagyok az egyetlen, aki örömmel várja a bejegyzéseket!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...